Kādi vitamīni visvairāk nepieciešami organismam rudenī?

kādi vitamīni organismam nepieciešami rudenīKlāt jau atkal rudens, un tas priecē ne vien ar krāšņo koku lapu rotu un dzestrajiem rītiem. Līdz ar vēsāka laika iestāšanos, vairāk uzmanības jāvelta imunitātes stiprināšanai, un mūsu platuma grādos tas nozīmē, ka gandrīz neizbēgami pie ēdiena papildus jālieto vitamīni.  Tie palīdzēs gan pret rudens bezspēku, gan saaukstēšanos un depresiju. Šie visi ir veidi, kā mūsu novājinātais organisms un imūnsistēma uzvedas, kad trūkst vitamīni. Šajā īsajā rakstiņā par to, kas tev būtu jāzina par populārākajām rudens vitamīnu grupām un to labajām īpašībām.

Kuš vitamīns palīdzēs atvairīt slimības?

Galvenokārt vitamīns D. Šis ir vienīgais vitamīns, kuru nevar pilnībā uzņemt caur pārtiku, lai kā arī censtos. Vairumu no tā uzņemam ar saules stariem (kuru rudenī un ziemā mums tomēr ir visai pamaz). Vairumam cilvēku vitamīna D trūkums iestājas laikā no oktobra līdz martam, jo tad dienas gaišā laika stundas strauji sarūk.

Protams, daba paredzējusi, ka ziemā nebūs tik daudz saules, tādēļ mūsu ķermeņi vasarā veido vitamīna D rezerves, tomēr mūsdienu dzīves stils ieviesis savas izmaiņas — vasarās mēs tomēr saules staros nepavadām pietiekoši daudz laika, lai uzkrātu pietiekošas rezerves. D vitamīns ir viens no galvenajiem, kas stiprina imūnsistēmu, tādēļ arī saslimstam, ja iestājas tā trūkums.

Kādus vitamīnus lietot, ja tomēr gadījies saslimt?

Šādos gadījumos labākais palīgs būs vitamīns C. Lai gan, protams, ar šo vitamīnu nevar izārstēt saaukstēšanos, tas palīdzēs samazināt slimošanas laiku un mazināt simptomus — visiem taču gribas izslimot saaukstēšanos pēc iespējas ātrāk un nemanāmāk, vai ne? Vitamīns C atrodams daudzos augļos, tomēr vislielākais vitamīna C avots dažiem šķitīs pārsteidzošs — tā visvairāk ir skābētos kāpostos! Šis ēdiens lielā mērā savu popularitāti iekarojis tieši jūrasbraucēju dēļ. Kādreiz tos plaši lietoja, lai ārstētu cingu, kas bieži vien piemetās jūrniekiem. Cinga nav nekas cits kā akūts C vitamīna trūkums — to radīja mazās iespējas uz kuģiem garos braucienos ēst augļus un citu ar C vitamīnu bagātu ēdienu. Visas problēmas atrisinājās, kad atklājās, ka tie tomēr ir kas vairāk kā tikai vācu uzkoda.

Protams, katram vitamīnam ir sava loma, tomēr šie divi nenoliedzami pieskaitāmi pie galvenajiem ieročiem cīņā ar rudens saaukstēšanos. Vēl, ja šķiet, ka nomāc pārāk drūmas domas, varbūt vērts lietot arī B grupas vitamīnus, kas tonizē organismu. Ar šiem trīs rudens vitamīniem tu pavisam noteikti būsi uz pareizā ceļa!

Vairāk vitamīnus meklē Apotheka.lv interneta aptiekā!