Vitamīni, kas nāks palīgā cīņai ar rudens vīrusiem!

vitamīni rudenīRudens periodā īpaši bieži vērojamas dažādu vīrusu izraisītas saslimšanas, no kurām iespējams izvairīties jau laicīgi sagatavojot savu organismu cīņai pret tām. Lielisks veids, kā nostiprināt sava organisma aizsargspējas cīņai pret dažādiem vīrusiem un infekciju slimībām, ir jau laicīgi, profilaktiskos nolūkos, uzņemot papildus organismam nepieciešamo vitamīnu devu.

Vitamīni rudenī ir nepieciešami organisma vielmaiņas bioķīmiskajos procesos jeb tāpēc, lai mēs varētu, augt, redzēt, elpot, domāt un dzīvot. Katram vitamīnam ir sava loma cilvēka organismā, turklāt būtu svarīgi atcerēties, ka cilvēka organisms pats neveido vitamīnus, tie tiek uzņemti ar uzturu un uztura bagātinātāju palīdzību, līdz ar to, tas cik veselīgs un sabalansēts ir mūsu uzturs, nosaka to cik daudz papildus vitamīnus nāksies uzņemt ārpus maltītēm.

Katra vitamīna trūkums organismā, atspoguļojas mūsu veselībā un liek par sevi manīt visdažādākajos veidos, lūk daži piemēri:

  • E vitamīns ir viens no antioksidantiem, kas rūpējas par to, lai šūnas nesadeg, kā arī pasargā tās no brīvajiem radikāļiem. Ja organismā vērojams E vitamīna trūkums, var parādīties dažādas ādas problēmas, mazasinība, nespēks un neauglība.
  • D vitamīns kopā ar parathormonu rūpējas par mūsu kaulu veselību un kalcija vielmaiņu. Trūkstot D vitamīnam, vērojamas dažādas kaulu problēmas, turklāt, ja D vitamīns trūkst bērniem, tiem var veidoties rahīts.
  • C vitamīns rūpējas pa oksidācijas procesu norisi mūsu organismā, turklāt tas ir lielisks imūnsistēmas stiprinātājs. Ja, vērojams C vitamīna trūkums, pastāv lielāka iespēja izvaidoties audzējam un aterosklerozei, turklāt šī vitamīna deficīts veicina to, ka asinsvadu sieniņas kļūst trauslākas un vieglāk bojājas.
  • B12 vitamīns nepieciešams jaunu šūnu veidošanai. Tā trūkums parasti manāms veģetāriešiem, kas šo vitamīnu neuzņem ēdot gaļu un olas, kuru saturā tas atrodams.

Līdzīgi var noteikt arī citu vitamīnu trūkumu organismā, piemēram, sasprēgājuši lūpu kaktiņi liecina par B2 vitamīna trūkumu, krampji un mazasinība varētu liecināt par B6 vitamīna trūkumu, taču nenoteiktas sāpes muskuļos vai nervos, kā arī sirds vājums mēdz būt par simptomu B1 vitamīna deficītam.

Kā uzņemt organismamnepieciešamos vitamīnus?

Pirmais pamatnoteikums vairāku organismam nepieciešamu vitamīnu uzņemšanai, ir ēst veselīgu un sabalansētu uzturu, kas ļaus uzņemt dažādus, pārtikā esošus vitamīnus ik dienu. Paralēli veselīgām un sabalansētām maltītēm, profilaktiskos nolūkos vajadzētu uzņemt papildus vitamīnus, kas pieejami tablešu, sīrupu, zāļu tēju un citās formās. Izvēloties papildus vitamīnu avotu, jāņem vērā tas, vai ikdienā Jums ir liela fiziska slodze, papildus stress vai kādi citi apstākļi, kas vitamīnu izvēli padara mazliet specifiskāku. Piemēram,ja nodarbojaties ar sportu vai veicat fiziski smagu darbu, Jums noteikti būtu jālieto speciāli vitamīnu kompleksi sportistiem, kuros papildus vitamīniem atrodamas arī vairākas organismam nepieciešamas minerālvielas. Tā kā aptiekās nopērkamo vitamīnu izvēlē ir ļoti plaša un izšķirties par kādu konkrētu vitamīnu kompleksu ir visai grūti, nebaidāties lūgt farmaceita konsultāciju, norādot tam, kādam nolūkam vitamīni tiks lietoti.

Tieši rudens periodā īpaši aktuāli ir dažādi homeopātiskie preparāti, ko ieteicams lietot profilaktiskos nolūkos, lai stiprinātu imunitāti un sagatavotu savu organismu cīņai ar vīrusiem. Šie preparāti un vitamīnu kompleksi lielākoties pieejami bez ārsta izrakstītas receptes, tāpēc par to lietošanas noteikumiem noteikti vaicājiet farmaceitam.

Lielākoties vitamīnu lietošanas noteikumi nosaka, ka tie jāuzņem pēc ēšanas, taču, lai pārliecinātos par konkrētā produkta lietošanu, uzmanīgi izlasiet tā lietošanas instrukciju.