Uzņēmuma pasākumi komandas saliedēšanai.

Darbs ir tā vieta, kur pavadām lielu daļu savas dzīves. Līdz ar to, ir tikai loģiski, ka mūsu kolēģi ir tie cilvēki, ar kuriem kopā sanāk pavadīt gandrīz lielāko daļu sava laika. Ko darīt, ja darbinieki savā starpā nesaprotas, vai arī neiesaistās komunikācijā viens ar otru? Tas var kaitēt biznesam un aizkavēt izaugsmi. Kā vienu no potenciālajiem risinājumiem vairāki speciālisti iesaka komandas saliedēšanas pasākumus. Variācijas ir ļoti daudz – sporta spēles, dažādi ārpus darba pasākumi, kopīgas pusdienas un citi.  

Ir vairāki iemesli, kāpēc rīkot komandas saliedēšanas pasākumus. Tie var būt, piemēram, komunikācijas un produktivitātes uzlabošana, motivācijas veicināšana, veids, kā ļaut darbiniekiem tuvāk iepazīt vienam otru, efektīvu stratēģiju apgūšana, kā arī iespēja labāk izprast pārējās komandas locekļu stiprās un vājās puses. Šīs aktivitātes var tikt izmantotas jebkāda veida uzņēmumos, gan lielos, gan arī mazos, lai veicinātu komandas darbu, kas, kā lielākā daļa uzņēmēju ir pārliecinājušies, ir ļoti svarīgs priekšnosacījums, lai gūtu panākumus.

Ir četras galvenās kategorijas, kurās iedalās uzņēmuma pasākumi. Tās ir – komunikācijas, problēmu risināšanas un/vai lēmumu pieņemšanas, pielāgošanās un/vai plānošanas aktivitātes, kā arī tādi pasākumi, kas fokusējas uz uzticēšanās veidošanu. Galvenā ideja šajā gadījumā ir veikt tādas aktivitātes, kuras ir vienlaikus gan jautras, gan arī izaicinošas, un kurām ir blakusefekts – komandas darba prasmju veidošana. Pats galvenais ir saprast to, kas būtu tāds, kas darbiniekiem būtu kā izaicinājums. Tikai tad ir iespējams izvēlēties piemērotākos uzdevumus, kas ļautu visiem uzlabot savu sniegumu un iemācīties kaut ko jaunu. Vai ir kādi cilvēki, kas savā starpā nesaprotas? Varbūt visiem būtu nepieciešams vairāk iepazīt vienam otru? Iespējams, galvenā problēma slēpjas komunikācijā, vai arī daži ir ļoti izteikti individuālisti, kuru centieni sasniegt savus personīgos panākumus kaitē visai kompānijai? Uz visiem šiem un citiem jautājumiem ir jārod atbildes, pirms pasākumu plānošanas.

Viena no galvenajām kļūdām, kas tiek pieļauta, ir komandas pasākumu rīkošana vienu vai divas reizes gadā. Ja cilvēks, piemēram, ir maratonu skrējējs, vai būtu pareizi trenēties tikai divas reizes gadā? Tāds pats princips ir piemērojams arī šajā gadījumā. Efektīvai komandas veidošanai ir jānotiek nepārtraukti, ja ir vēlme, lai komanda būtu veiksmīga. Tam ir jābūt daļai no korporatīvās kultūras. Vajadzētu arī piedomāt pie tā, lai izvēlētie pasākumi un uzdotie uzdevumi nebūtu balstīti uz savstarpējo sacensību. Šādā veidā tiek likts uzsvars uz personu vai komandu cīņu savā starpā un tas noteikti nav vēlamais mērķis un var sadalīt darbiniekus vēl vairāk.