Trenēšos maratonam! Kas man nepieciešams?

sporta pulksteņiKādā pēcpusdienā, dzerot kafiju, kolēģe paziņoja “sākšu trenēties maratonam!”. Šāds paziņojums mani “paņēma” nesagatavotu, jo nekad pirms tam kolēģe nebija ne par sportu runājusi, ne likusi noprast, ka nodarbojas ar skriešanu. Un vispār – pēc tā sieviešu tipa, kas no rītiem un pa vakariem aktīvi skrien, viņa galīgi neizskatījās. Ilgi mēģināja mani pierunāt pievienoties – skriet kopā, trenēties. Izrādās – nekādas iepriekšējās skriešanas pieredzes viņai nav. Noskatījusies reklāmu un pilnīgi spontāni nolēmusi, ka grib skriet vienā no maratoniem – tāpēc jāsāk trenēties jau gadu iepriekš.

Vispār jau meitene malacis, nodomāju. Izplānojusi kā pakāpeniski uzsākt skriet – tā, lai nesanāk pārpūle un var palēnām attīstīt savas skriešanas iespējas – ar katru reizi noskriet nedaudz vairāk, ātrāk, ilgāk. Vīrs, par godu šādam lēmumam, uzdāvinājis pulsometru. Par to gan sainteresējos vairāk – kas tā par ierīci un kāda no tās jēga skrienot. Tad nu izrādās – pulsometrs varot noderēt, lai visādi sporta treniņi (skriešana, braukšana ar velosipēdu un citi) būtu gan efektīvāki, gan veselīgāki. Mazā aprocīte gan rāda laiku, kā parastam pulkstenim pieklājas, gan spēk “uzķert”, noteikt un parādīt pulsa izmaiņas skriešanas un citu aktivitāšu laikā, tā ziņojot, ja gribam no sevis “izspiest” vairāk, nekā organisms spēj turēt līdzi.

Jo īpaši noderīgi tiem, kas tikko iesāk – tā diži iepriekš nav aizrāvušies ar sportu. Kontrole pār savu pulsu, zaudētajām kalorijās, skriešanas ātrumu un citām vajadzīgām “fiškām”. Kolēģe pastāstīja, ka pieejami esot arī nopietnāki aparātiņi, kas sekot līdzi skriešanas maršrutam (ar GPS), pēc tam piedāvājot plašu datu klāstu, ko analizēt, lai uzlabotu savu sportisko pieredzi un treniņu programmu. Bet viņai, kā iesācējai, ar vienkāršāko ir pietiekami. Modernākie vajadzīgi tiem, kas pretendē piedalīties sacensībās, lai uzvarētu, viņa skrien savam priekam, veselībai un mērķim par maratonu:

 

 

http://220.lv/lv/sports-turisms-un-atputa/sporta-preces/pulsometri-sporta-pulksteni-hronometri-uc

Pirms sākt lietot pulsometru, jānoskaidro, kās ir sirds ritms miera stāvoklī un kāds tas ir pie mērenas intensitātes slodzēm, kā arī kāds ir maksimālais pieļaujamais, lai nenodarītu kaitējumu veselībai. Tad, kad par savu organismu viss šis zināms, pulsometrs varot būt pat ļoti noderīgs. Viņas aparātiņš fiksē arī tempu, ātrumu un distances ilgumu, lai vēlāk var saprast, vai ar laiku izdodas noskriet vairāk, tālāk un ātrāk – trenējoties maratonam, tas esot svarīgi. Pieslēdzoties datoram, visu šo informāciju varot redzēt.

Klusībā apbrīnoju – gan kolēģes apņēmību, gan mazo ierīcīti uz viņas rokas, kas spēj gan motivēt, gan krietni vien palīdzēt sasniegt viņas mērķi!