Mans jaunākais atklājums – fizioterapeits!

Mans jaunakais atklajums – fizioterapeits!

Tumši vakari un drēgnums, kas zogas aiz apkakles. Pat vārdos nespēju izteikt, kā vasaras siltums pietrūkst. Tā sāpe plecos arī jau kādu laiku neliek mieru. Man šķita, ka fitnesa kluba apmeklējums – pamīšus nodarbojoties ar jogu un citām fiziskām aktivitātēm – palīdzēs. Taču kā muskuļi bija savilkti, tā arī ir palikuši. Vienā mirklī sāku domāt, ka varbūt kādā mirklī autobusā sapūta un ir sācis veidoties muskuļa iekaisums; īsumā sakot, sāka šķist, ka ir jāmeklē profesionāla palīdzība. Nē, es nerunāju par masāžām – es runāju par fizioterapiju.

Interneta resursi visi kā viens citē, ka „fizioterapeits ir ārstniecības persona – speciālists, kas izvērtē cilvēka fizisko funkcionālo stāvokli un analizē tā ietekmi”. Ko tas nozīmē praktiskos jēdzienos?

Vairumā gadījumu valda priekšstats, ka pie fizioterapeita jāvēršas tikai vajadzības gadījumā – pēc traumām, jūtot sāpes muskuļos vai locītavās, vai arī bērniņa veselīgai muskuļu attīstības veicināšanai. Fizioterapeits izvērtē pacienta fizisko stāvokli – stāju, gaitu, muskuļu funkciju, līdzsvara izjūtu, arī elpošanu un sirds reakciju uz slodzi – un nosaka atbilstošo fiziskās terapijas kursu.

Atšķirība starp masieri

Labāk nevaicāt fizioterapeitam, vai viņš ir masieris; tas ir tāpat kā salīdzināt skolotāju ar aukli. Fizioterapeitiem ir nepieciešama augstākā medicīniskā izglītība; viņi nodarbojas ar rehabilitāciju, profilaksi un izglītošanu. Masāža ir tikai viena no terapijas metodēm, un tiek iedalīta pie „pasīvās terapijas”; tikai pasīva ārstēšana viennozīmīgi nav visaptveroša. Aktīvās terapijas rezultāti ir lielā mērā atkarīgi no paša cilvēka – cik regulāri tiks veikti ieteiktie vingrojumi, cik uzcītīgi tiks veikti muskuļu atslodzes vingrinājumi, un tā tālāk.

Modernā pasaule ir pasīva

Mūsdienās vairumam ir sēdošs darbs pie rakstāmgalda un datora. Neergonomiski veidotas ofisa mēbeles, sagumuša sēdēšana, mazkustīgs dzīvesveids – šie faktori laika gaitā var radīt arī veselības traucējumus, ne tikai sabojāt stāju. Taču tāda nu tā pasaule mums ir iekārtojusies. Mūsu veselība un fiziskais stāvoklis ir mūsu pašu rokās, un turpinot sēdēt pie datora tā neuzlabosies.

Pēc savas pieredzes varu droši teikt, ka ieteicams pie fizioterapeita vērsties arī profilaktiski, ne tikai tad, kad tiek pamanīts, ka tā sāpe plecos nav pārgājusi nu jau pāris mēnešus. Es jūtu, ka mana stāja ir uzlabojusies, un man ir vairāk enerģijas. Ir labi!