Kas veic savu darbu labāk? Lieli, vai mazi un moderni arhitektu biroji?

 

Nenoliedzami, meklējot arhitektu nozīmīga ir gan kvalitāte, gan reputācija. Tomēr eksperti norāda, ka svarīgākais faktors tomēr ir arhitekts un viņa personība, kas skaidri parāda, cik viegli viņš rod saikni ar klientu. Kur lai meklē un iepazīst labus speciālistus? Viena no iespējām – izvēloties sadarbību ar modernu, bet nelielu arhitektu biroju, kur katrs klients saņem īpašu un profesionālu attieksmi.  

Kādēļ vērts uzsākt sadarbību ar nelielu arhitektu biroju?

Daudzi potenciālie klienti uzskata, ka sarežģītus projektus ir jāizpilda lieliem arhitektu birojiem. Pat klienti ar mazākiem projektiem jūtas komfortablāk, ja tiek noalgota liels un plaši atpazīstams speciālists šajā jomā.

Lieli un moderni arhitektu biroji, kurus pārstāv plašs skaits savas nozares speciālistu, sniedz vairākas priekšrocības, tomēr ne vienmēr viņi ir labākie jūsu projekta izpildei. Izmantojot mazākas firmas pakalpojumus jūs varat iegūt zināmas priekšrocības izmaksu, atsaucības, efektivitātes un lietderības ziņā. Tas viss, savukārt, ļauj ietaupīt naudu.

Izmaksas

Lieliem uzņēmumiem, pavisam loģiski, veidojas arī lielākas izmaksas. Reti kurš aizdomājas, ka uzņēmums tērē savus līdzekļus biroja ēkas nomai un maksā algas lielam skaitam darbinieku. Savukārt mazāki arhitektu biroji parasti spēj optimizēt savas izmaksas daudz efektīvāk un rezultātā arī savus pakalpojumus piedāvāt klientiem par izdevīgākām cenām.

Atsaucība

Senais teiciens: „Labāk būt lielai zivij mazā dīķī, nekā mazai zivij lielā dīķi” var būt lietderīgs, izvēloties arhitektu biroju. Vai jūs vēlaties justies tā, it kā jūsu projekts ir tikai viens no tiem desmitiem projektu, ar ko arhitekts strādā? Vai tomēr vēlaties saņemt uzmanību, ko esat pelnījuši… jūtoties kā vienīgais arhitekta klients? Ja izvēle krīt par labu otrajam variantam, tad, visticamāk, jums nepieciešama neliela firma. Mazāki uzņēmumi daudz efektīvāk koncentrējas uz klientiem un viņu problēmām, jo viņu gadījumā katrs klients ir svarīgs.

Efektivitāte

Efektivitāte ir manāma ne tikai savstarpējā komunikācijā ar klientu, bet arī citos biroja darbības aspektos. Nepieciešamības dēļ, darbs tiek paveikts ātri un rentabli, jo jebkurš neliela uzņēmuma īpašnieks zina, ka galvenais ir neizšķērdēt laiku un resursus.

Neatkarīgi eksperti

Atšķirībā no lieliem uzņēmumiem, kuros strādā pašu konsultanti (piemēram, eksperti, kas konsultē saistībā ar inženierrisinājumiem, būvkonstrukcijas un citiem jautājumiem) vai kur pie klientu projektiem strādā šī uzņēmuma meitas uzņēmuma konsultanti, mazi arhitektu biroji mēdz algot neatkarīgus ekspertus dažāda veida specializēto pakalpojumu sniegšanai. Tādā veidā, katram projektam konsultanti tiek pieaicināti individuāli. Tas rada īpašu pieeju, pretstatā standarta scenārijam, ko lielie uzņēmumi mēdz praktizēt, apkalpojot lielu klientu loku.

Efektivitāte caur ciešu sadarbību

Darbs ar mazāku uzņēmumu var nozīmēt ne tikai tiešu sadarbību ar projekta arhitektu, bet arī ar dizaineru un citiem speciālistiem. Šāda veida tiešās attiecības rada personisku komunikāciju uz izslēdz iespējamību, ka projekta izpildes laikā rodas pārpratumi.

Noalgojot arhitektu, kas piemērots tieši jums, projekta izpildes process tiek padarīts ātrāks un efektīvāks, kā arī finansiāli izdevīgāks.

Cik svarīgs ir uzņēmuma zīmols?

Nav noslēpums, ka lieli uzņēmumi, tostarp arhitektu biroji, iegulda naudu mārketinga aktivitātēs un sava zīmola un tēla veicināšanā. Skaļš zīmols var piesaistīt uzmanību, bet vai atpazīstams vārds vienmēr nozīmē arī labāko servisu un pakalpojuma kvalitāti?

Zīmols ir kas vairāk, par vārdu

Kā ir teicis pasaulslavenais mārketinga guru Sets Godins (Seth Godin), zīmols ir cerību, atmiņu, stāstu un attiecību kopums, kas, ņemot kopā, rada patērētājā lēmumu izvēlēties vienu produktu vai pakalpojumu pār otru. Tas pats attiecas arī uz arhitektu birojiem.

Zīmols nav tikai arhitekta vārds, logo vai mārketinga materiāli. Šie elementi, protams, ir svarīgi spēcīga zīmola radīšanā, tomēr tā radītās emocijas patērētāju vidū gūst noteicošo lomu. Jebkurš spēcīgs zīmols sāk no nulles un, augot pieredzei un reputācijai arhitektūrā, aug arī jebkura maza uzņēmuma vārds un reputācija.

Kā zināt, ka izvēlētais uzņēmums ir ar labu reputāciju?

Spēcīgs zīmols izraisa emocijas, kas ir pamatā tam, kā par uzņēmumu atsaucas citi. Kad klienti redz viņu projektu attīstāmies un izdzīvo pieredzi, kad ēka, tās dizains un funkcijas no idejas kļuvušas par realitāti, viņi sāk izjust sajūsmu. Emocijas, ko izjūt klienti, nostiprina zīmola vērtību un reputāciju.

Mūsdienās, par laimi vai nelaimi, ne visi mazie uzņēmumi iztur konkurenci un spēj turpināt darbu. Tāpēc, ja nelieli arhitektu biroji pastāv jau vairākus gadus, pat gadu desmitus, tad nākas secināt, ka viņiem ir lojāls klientu loks un spēcīga reputācija. Jo, būsim atklāti, neviens neieguldītu līdzekļus un laiku biznesā, kas nenes atdevi.

Nākas atzīmēt, ka mazāki uzņēmumi ir elastīgāki un spēj labāk adaptēties līdzi laikam un mūsdienīgajām tendencēm. Katrā ziņā, sadarbība ar mazu, modernu arhitektu biroju, kam ir nepieciešamā pieredze, būs izcils risinājums ne tikai mazu projektu īstenošanai, bet arī lielu projektu, kas prasa personisku pieeju, realizēšanā.